Bijna klaar met Beeckestijn...alleen nog maar een plan rammen. Blog 8/2222

Anna-Maria
op zondag 19 april 2015 om 23:09 uur

 

Mijn opleiding zit er bijna op.

Ja...ik ben nu slimmer en gewiekster.  Maandenlang zag en hoorde ik een polonaise van sprekers en die raakte me. Sommige waren gemiddeld maar de uitschieters... wauw... Die herkauw ik nu nóg in mijn hoofd. Bijna elke dag.

De studie is Digitale Marketing en Leiderschap. Fascinerend spul. Gaat over bedenken, verleiden, bouwen en verkopen. Zelf denk ik dat het digitale gedeelte over een paar jaar een te verwaarlozen woord is. Het is gewoon marketing...

Ik weet het, heel veel stof kun je thuis ook absorberen. Start maar een lekker TED-filmpje of lees een gaaf boek. Maar echt...er gaat niets boven vlees en bloed!  Pure cabaret! Geklooi met laptop en dan van wal. Is de leraar een bullshitter of snapt hij het echt?  Ik voel het binnen 39 seconden. Soms zelf 21.

 Het is een goed teken als ik bijna niet hoef te krassen op mijn Bullshit-Bingo-Beeckestijn kaart.

Wat maakte mijn opleiding zo tof?

Ik ben dingen anders gaan zien. Ik struikelde eerst te vaak over de grassprietjes die net tot ooghoogte groeiden. Nu ben ik een drone! Hoog, vrij en toch nog wat onstabiel. Klinkt vaag? Sorry... is gewoon zo. Mijn idee is om elke zondag iets moois hier te delen wat zorgt door algehele digitale marketing slimheid. Kan een video zijn of een scherpe site.

Hier een filmpje dat heftige gastspreker Bram Alkema mij liet zien in de klas.. Man op video is  Clayton Christensen.Harvard professor.

Ik snap het. Het is zondag. Heb je wel 4 minuten en 55 seconden over? Moeilijk, moeilijk. Doe toch maar. Mits je van Marketing puzzelen houdt.  Clayton is ook een mooie denker...lees hier meer.

Clou is dus... probeer vrij te denken. Waarom kiest iemand voor je product? Bijvoorbeeld: hoge hakken kies je niet voor warme voeten en om meters mee te maken. Hoge hakken zenden binnen een straal van 30 meter de boodschap; "Hier ben ik...wiebelig en wel om jou te bekoren. Mag ik op je leunen?"

Zodra je weet wat de reden is voor de aankoop, wat de klant ermee wil,  dan begrijp je ook hoe je dat produkt moet verkopen. Luikjes in mijn hoofd gingen wagenwijd open na dit geheim.

Nog 'n uurtje zondag. Bad-bed-boek wacht. Ik sluit af.
Zeer tipwaardig dit boek. Ken je het al?

Uitgeverij heeft bijna alleen maar smulboeken. Ik vind deze actie ook niet normaal goed: In elk boek is een puzzel verstopt. Hoe cool is dat? Go Maven Publishing.

Reacties op Bijna klaar met Beeckestijn...alleen nog maar een plan rammen. Blog 8/2222

Plaats jouw reactie